Om du upptäcker ett fel på en produkt du köpt av oss har du möjlighet att skicka in denna för undersökning och eventuell åtgärd. I vissa fall behöver produkterna skickas på service.
Vid reklamation och garanti ärende ska du först göra en annmälan och inkomma med efterfrågan information så som video, bilder, felbeskrivning. Klicka här för att anmäla en produkt för garanti eller reklamation. Vid reklamation kommer Alltid produkten bytas ut eller Repareras i första hand. Vid reklamation eller vara fungerar ej vid leverans ska du inkomma med bilder mm, Här kan du läsa ur du ska göra en transportskade anmälan.
Det kostar inte något att returnera en produkt vid ett serviceärende. Kom däremot ihåg att en service-, undersöknings-, och fraktavgift kan tillkomma om fel som inte faller inom garanti- eller reklamationsrätt konstateras på produkten. Detta kan t.ex. vara fysiska skador som uppstått genom en olyckshändelse.
Tiden en reparation tar kan bero på vad det är för typ av produkt och hur svårt det eventuella felet är att återskapa och åtgärda. Som regel tar däremot en reparation ca 30 dagar från dess att den auktoriserade serviceverkstaden mottagit produkten.
Olika verkstäder ansvarar för olika reparationer beroende på tillverkare, produkt eller produktkategori. Detta är p.g.a. att verkstaden som regel ska vara auktoriserade. Mer information om var produkten skickas finner du därför i samband med att ett returärende skapas.