>>>   Över 100.000 Nöjda Kunder   |   Fri Frakt över 2000:-  |   Leverans 4-7 dagar   |   30 dagars öppet köp   <<<

>>>   Över 100.000 Nöjda Kunder   |   Fri Frakt över 2000:-  |   Leverans 4-7 dagar   |   30 dagars öppet köp   <<<

>>> 300.000 produkter till konkurrenskraftiga priser! <<<

FAQ - Leverans & Frakt Policy

  • Vad kostar frakten?

    Fraktkostnader varierar beroende av ditt val av fraktsätt samt vilken typ av produkt. Du ser alltid de olika fraktkostnaderna i kassan innan du lägger din order. Här kan du läsa mer om fraktklasser & leveranstid.

     

  • När kommer min order fram?

    Två huvudsakliga faktorer avgör när din order kommer fram: Om alla produkter finns i lager och vilket leveranssätt du valt. Normal leveranstid är mellan 4-7 vardagar för standard leveransen, beroende på speditör och region efter att det skickats från oss/vårt lager. Om du har valt hemleverans kommer du aviseras via SMS med möjlighet att påverka när leveransen ska köras ut till dig. Kom ihåg att ange ditt mobilnummer för SMS-avisering så slipper du vänta en hel dag extra på pappersavin.

    Om varan du beställt finns i lager vid ordertillfället så kommer paketet "normalt" att lämna oss inom 24/48 timmar (Gäller ej Ekonomi Leveransen), för att sedan vara framme hos mottagaren några vardagar senare enligt valt leveranssätt i kassan. ( ** Dock senast inom 30 dagar Gäller Ekonomi Leverans ) Under högsäsong kan det ta längre tid. Allmänna helgdagar i Europa räknas ej in i leveranstiden. Viktigt är dock att du angett mobilnummer på beställningen samt rätt mailadress, för annars tar det ytterligare någon dag för att få pappersavin i brevlådan.

    Express : 24-48 timmar + 1-3 Vardagar *

    Standard : 24-48 timmar + 4-7 Vardagar *

    Postnord : 24-48 timmar + 3-7 Vardagar *

    Hemleverans : 24-48 timmar + 4-7 Vardagar *

    Ekonomi : 24-48 timmar + 7-10 Vardagar * : **

    * Allmänna helgdagar i Europa räknas ej in i leveranstiden.

    ** ( Dock senast inom 30 dagar Gäller Ekonomi Leverans )

    Obs : Stora försändelsevolymer samt restriktioner på grund av covid-19 kan orsaka försenade leveranser och transportbolagen kan ej garantera sina ordinarie leveranstider. Under högsäsong kan det ta längre tid tex vid Black November & Jul

    Leveranstiden som visas ovan och i kassan är en "Estimated" Beräknad & Uppskattad leveranstid från transportbolagen så kallad "Normal Leveranstid"

    Observera att om inget annat framställs på webbplatsen är angivna leveranstider i kassan endast uppskattningar. De är inte garanterade leveranstider och bör inte betraktas som sådana.

    Leveranstider kan förlängas på grund av faktorer som väder och vind eller eftersläpning mm . Spårningsstatus för sändningen kan också förbli oförändrad under en längre tid vid internationella sändningar. Vi använder inte GPS-spårning vilket gör att det kan gå några dagar mellan spårningshändelsen då sändningen skickas iväg från en plats och spårningshändelsen då sändningen ankommer till nästa plats.

    Om din sändning inte kommit inom 20 dagar efter förväntad leveranstid kan du kontakta oss. Vi och fraktbolaget kan starta en undersökning gällande förlorad försändelse.

    Behöver din produkt vara framme till ett visst datum ?

    Meddela oss detta i Kassan !!! Och välj gärna Postnord , Standard eller Express leveransen.

    Boende med postnummer över 820 00 samt hela Gotland tar det någon dag extra.

  • Jag fick endast en tom kartong med en följesedel. Vad gör jag?

    Det kan finnas ett "lock" i kartongen som fixerar produkten under frakten, lyft på denna så bör du hitta din vara! Det finns också en "riv här" flik på sidan för att öppna fraktemballaget korrekt och direkt komma åt produkten.

     

  • Det saknades en produkt i min leverans! Vad gör jag?

    Ibland så skickas din beställning i flera paket för att allt inte får plats i ett. Du kan kontrollera om du har fler paket på väg genom att kontakta vår Kundservice. Om du saknar en produkt i din försändelse men har samtliga paket hemma så skall du kontakta vår Kundservice omgående. Om paketet däremot har synliga tecken på skador som kan ha medfört att en produkt kan ha trillat ur paketet under leverans så skall en reklamation omgående göras direkt hos ombudet eller till chauffören som levererar paketet till dig. Fotografera kollits skador så dessa kan användas vid en eventuell reklamation mot speditören. Detta oavsett om du har packat upp leveransen eller ej. Spara alltid emballage och låt fraktsedeln sitta kvar tills du har fått instruktioner.

     

  • Vilka leveransalternativ finns det?

    Vi erbjuder många olika fraksätt för att du som kund ska ha möjlighet att välja det som passar dig bäst. I kassan visas de fraktalternativ som går att välja för just din beställning. De fraktalternativ som normalt finns att välja mellan är:

    Du kan välja mellan *Ekonomi 7-10 Vardagar, Postnord 3-7 Vardagar, Standard 4-7 Vardagar, Express 1-3 Vardagar, Hemleverans 4-7 Vardagar.

    Leverans till Danmark, Finland, Norge Standard 3-7 Vardagar.

    Leverans till Tyskland, Nederländerna Standard 3-5 Vardagar.

     

  • Paketet var skadat vid leveransen! Vad gör jag?

    Kontrollera alltid så att ditt paket är helt och fint när du hämtar ut det ifrån ett ombud eller tar emot det ifrån en chaufför, är paketet skadat så skall detta omgående reklameras hos ombudet eller till chauffören. Packa sedan upp paketet och kontrollera så att samtliga produkter är hela och fungerar som de skall, om de inte gör det så skall du inom 24 timmar efter du mottagit paketet maila in till oss eller ringa vår kundservice på nummer 070-8854451 så hjälper vi dig vidare.

    Detta behöver vi omgående vid ALLA typer av skador t.ex. vid

    Transportskador / Saknad Vara / Fel Vara / Fel På Varan.

    Vi behöver följande information av dig för att kunna hjälpa dig på bästa sätt.

    Skicka in alla bilder som vi behöver enligt punkterna nedan inom 48 timmar från mottagandet av varan.

    Vi behöver dessa bilder för att kunna anmäla din skada eller förlust till fraktbolaget.

    • 1. Fota en tydlig och läsbar bild på hela fraktsedeln.

    • 2. Fotografera fraktkartongens alla 6 sidor.

    • 3. Öppna lådan och ta en bild på hur produkten låg paketerad när du öppnade kartongen.

    • 4. Lyft produkten ur lådan inklusive packmaterialet och fotografera alla dess sidor medan den ligger kvar i sitt packmaterial.

    • 5. Ta därefter en tydlig bild på lådans insida medan den är tom.

    • 6. Ta bort packmaterialet från produkten och fotografera produktens alla sidor varav en tydlig bild på skadan tagen från distans så att man ser vart på produkten skadan är.

    • 7. Ta närbild på skadan/skadorna.

    • 8. Skannad bild eller foto på packsedeln ett A4 Papper på mottagna Produkter.

    • 9. Bild på EAN nummer ( En streckkods etikett på produkten / förpackningen med ett 13 skiffrigt långt nummer )

    • 10. Video som visar felet på din produkt. ( Vid Garanti ärenden )

     

    Obs ! Tänk på att ta tydliga bilder så vi ser vad det står och hela etiketter mm är med i bild.

    Bilderna / Video kan du skicka över med https://wetransfer.com/ till oss om de är förstora.

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter

Handla

Information

SvenskaEnglishDeutschSuomiNorskDanskNederlands

Moms visas: